Study on the television viewing habits and consumption of people between 19 and 40 years of age with Down Syndrome.
Keywords:
Down Syndrome-Social aspects-Research, Television-Social aspects, Telecommunications-InfluencesAbstract
No abstract available.
ECMH ABIERTA_AT_N1-2007-18-36.
References
Aguaded, J. l., Convivir con la televisión. Familia, educación y recepción televisiva, Barcelona: Paidós, 1999.
Asamblea Legislativa de El Salvador, "Ley General de Educación", Diario Oficial, 162, Tomo 308, 1 1 de mayo de 1990.
Asociación El Camino, "Síndrome de Down". http://members.fortunecity.com/camino2001 /Sindrome%20de%20Down.html
Cantarero, M. A, La televisión en El Salvador (canales) y las compañías de t.v. por cable y t.v. digital, Antiguo Cuscatlán: Universidad Centroamericana "José Simeón Cañas", 2005.
Charles Creel, M. y Orozco Gómez, G., Educación para la recepción. Hacia una lectura crítica de los medios, México, D. F.: Trillas, 1990.
Cazeneuve, J., La sociedad de la ubicuidad. Comunicación y difusión, Barcelona: Editorial Gustavo Gili, 1972.
Corominas, M., "Los estudios de recepción", Portal de la Comunicación, marzo 2001. Disponible en http://www.portalcomunicacion.com/esp/pdf/aab_lec/4.pdf
Galera Moreno, F., "De María Luisa Seco a Leticia Sabater. La construcción de los espacios televisivos infantiles y su programación", Revista Latinoamericana de Comunicación Social, 5, mayo de 1998. Disponible en http://www.ull.es/publicaciones/latina/a/92floraga1era.htm
Garay, A P.; Figueroa, L. M.; y Quintanilla, l. M., La Sexualidad en jóvenes con Síndrome Down, San Salvador: Universidad Evangélica de El Salvador, 1997.
Medina Hernández, l., "Los estudios sobre comunicación masiva en América Latina", Revista Latinoamericana de Comunicación Social, 1, enero de 1998. Disponible en http://www.ull.es/publicaciones/latina/z8/enero.98.iliana.htm
Morley, D., Televisión, Audiencias y Estudios Socioculturales, Buenos Aires: Amorrortu Editores, 1996.
Orozco Gómez, G., La investigación en comunicación desde la perspectiva cualitativa, Guadalajara: Instituto Mexicano para el Desarrollo Comunitario, A.C., 1997.
Rivera Media, "Índice medio televisión. Estudio de televisión", a agosto de 2006.
Santagada, M. Á., "Los estudios de comunicación y la etnografía de audiencias", Revista Latinoamericana de Comunicación Social, 1O, octubre de 1998. Disponible en http://www.ull.es/publicaciones/latina/a/27santagada.htm.
Thompson, J. B., Los media y la modernidad. Una teoría social de los medios de comunicación,
Barcelona: Paidós, 1998.
University of Twente, "Overview communication theories of the UT Communication Studies". Disponible en: http://www.tcw.utwente.nl/theorieenoverzicht/.http://www.felafacs.org/files/8.%20Guil1ermo_O.pdf
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2024 María Eugenia Flores, Ana Patricia Gómez, José Alfredo Orellana

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
All texts published in Revista Abierta Anuario de Investigación, without exception, are distributed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0 International) license, which allows third parties to use what is published as long as they mention the authorship of the work to the journal as the first medium in which it was published.